maandag 9 augustus 2010

Ontdekking



Vandaag een ontdekking gedaan. Nu dat (voor de zoveelste keer) alle bochten eraf waren heb ik mijn namaak exemplaren goed vergeleken met de originelen. Ik was er van uitgegaan dat de namaak bochten geheel anders liepen maar dat blijkt niet zo te zijn! Tot aan de lengte van de originele lopen ze gelijk, alleen het laatste stuk buigt af omdat de vervangende dempers korter en dikker waren. Een van de gevolgen is dat ik moet gaan nadenken wat ik met de Italiaanse uitlaten wil doen. Eerste idee was om ze aan de originele bochten te gaan lassen met een tussenstukje (omdat deze dempers iets korter zijn) Nadeel hiervan is dat de bochten niet meer verchroomd kunnen worden en een stukje enkelwandig buis aan de dubbelwandige Honda bochten moet gelasd worden. Mijn voorkeur zou uitgaan aan het vastmaken van de dempers met klemmetjes zodat de bochten tzt ook een keertje verchroomd kunnen worden. Als ik de namaak bochten gebruik weet ik dat ik de onbeschadigde originelen heb voor het geval dat ik ooit een replica van de echte dempers tegenkom. Stel dat... Daarnaast, omdat ze langer zijn moet daar alleen maar een stuk vanaf gezaagd worden in plaats van een stuk eraan te lassen. Het is nu een gemakkelijkere (en goedkopere) oplossing.
Dus wat wordt het?........

Onderaan de originele bovenaan de namaak:


Boven de afgebroken origineel en onder de namaak die veel langer is:


Geen opmerkingen:

Een reactie posten