Ik ben verder gegaan met het demonteren en ben de dag begonnen met de koppeling.
De drukplaat eraf en maar eens kijken naar de staat van de platen.
Op zich zagen de koppelingsplaten er nog redelijk uit maar ik vervang ze toch maar in het kader:
Hij ligt nu toch open....
Rechts: Het schakel mechanisme achter de koppelingsplaten.
Ik had dit blok niet uit elkaar gekregen zonder kruipolie, hamer en slagschroevendraaier.
Vooral de oliepomp bood veel weerstand.
Ziet er allemaal nog best redelijk uit...
Ik kreeg de piston pennen er niet zo makkelijk uit dus heb ik de kop verwarmd met een klein gasbrandertje. Daarna kon ik ze er zo uitschuiven.
Dan was het tijd om de carter helften te delen. Ik was erg blij met de Air tools die ik mocht gebruiken.
Rechts: Tijd om de primaire as eruit te halen. Volgens het werkplaats handboek moet je dit doen met een speciaal honda gereedschap. Maar een bout, klemtang en hamer kan ook.....
We hadden een komplete waslijst aan spullen besteld bij honda en daar is een groot gedeelte van binnen gekomen. Een belangrijk onderdeel miste helaas: de nokkenas spanner, deze is niet meer leverbaar. Na wat speurwerk kwamen wij erachter dat er nog 4 winkels in nederland zijn die er een zouden moeten hebben liggen. De eerste die we belde moest ons al nee verkopen. maar de tweede had hem nog liggen en heeft hem op de bus gedaan!
We zijn er ook achter gekomen na een beetje meten dat de zuigers niet meer binnen de marge vallen en dus moeten er overmaat zuigers in moeten met het opboren en honen wat erbij hoort.
Een beetje een domper want ik had gehoopt dat het vermeden kon worden maar helaas. Het is niet anders en het moet gebeuren.
Door deze, vooral financiele, tegenvaller heb ik besloten dat ik het spuiten zelf ga doen.
Dus dat is de volgende stap. Alles in de verf afbijt!!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten